Saturday, 26 January 2013

karenaH!



petang tadi aku ajak adik aku jejalan..
die punya lah excited..
jam mase tu kul 5..

abang aku balik bawa KFC...
makan lah kami sekeluarga..

ingat lepas makan nak lah lepak-lepak dalam bilik..
tau-tau la kan bila nampak katil..
mesti rasa nak landing..
lagi-lagi lepas makan..
(tu sebabnya aku bertambah lah montel..hehe)

tengok jam lambat lagi 6 setangah..
cadang nak jalan 6 stgah..

tiba-tiba..

"knok-knok-knok!"
(pintu diketuk)

aku bukak lah pintu..

"kakak! dah enam setangah!
kata nak jalan-jalan"

"lah! ye ke?"

wawa cakap 
"ye la.. tengok.. dah nak gelap tu.. nanti MAGHRIB..
kakak ni tak menepati janji lah"

see..
adik aku ni baru 6 tahun..
cakapnya pedas betul..
tergugat aku yang ambik subjek sastera ni..

akhirnya.. ku bawak juga lah die berjalan sekejap..
mamai-mamai pon  smpat juga cuci mata
tengok abg-abg main bola..hehehehe

No comments:

Post a Comment