Tuesday, 16 July 2013

EGO atau SAYANG ? ?

baru baru nie sekolah aku ada sukan
biasa lah tiap tiap tahun buat kat stadium,.

tahun nie aku ambil beberapa acara..
termasuklah menguruskan pasukan perbarisan.

so kenalah pergi ke stadium untuk uruskan perbarisan..
lepas semua acara aku selesai
aku sudah boleh berehat..

tanpa diduga
hari tu datang kawan aku..
bersama kekasihnya..

sebelum tu,
aku agak kecil hati dengan dia nie..
biasa lah...
adat berkawan..

kesahnya masa dia cuti sem dulu kami dah janji nak jumpa..
nak lepak..
tapi sayang..
dari mula sampai habis dia cuti,
kami masih belum dapat hang out lagi..

yang buat aku terasa,
bila aku selalu baca status fb dgn Tweet dia..
masa dia keluar dgn kawan kawan dia yang lain..
aku cuma dapat baca dan lihat je mereka berseronok..

sebagai manusia..
aku ada juga rasa iri hati..
tapi apa kan daya..

aku faham
mungkin dia sibuk..
tapi aku tetap ego..
masih berkecil hati..

aku ni agak sensitif..
senang cerita ciwek..
bila rasa kecil hati,
mula lah sedih, bila dah sedih,
mesti mengangis..

masa hari sukan tu dia datang..
mulanya aku tak perasan..
bila dia panggil aku banyak kali,
baru lah aku perasan..

masa tu aku terlalu ikot sgt hati..
ye lah, rasa marah pun ada, sedih pun ada..
macam macam ada..

aku cuba cari jalan nak larikan diri..
sebab aku takot aku tak boleh kawal perasaan..
mujurlah cikgu call masa tu..
suruh aku tuntut hadiah..

dengan segera aku tinggalkan dia orang..
masa tu aku rasa SEJUK,
MENGGIGIL..
tahan rasa sebak..

rasa HAPPY pun ada dapat jumpa dia..
tapi ego punya pasal..
aku cuba lari..

bila dah lari aku sedar,
aku tak patot tinggalkan dia orang..
lepas tu aku cuba cool kan diri jumpa dia..

aku nia ada satu tabiat yang pelik..
selalu TAKOT dangan orang orang yang suara garau..
bf kawan aku ni mempunyai suara yang agak besar..
so, faham faham lah..
hehe



walaupun aku takot dgn bf dia,
aku cuba juga pergi dekat dia orang..
aku tak tahu kenapa aku layan diaorang DINGIN..
mungkin sebab terlalu ikotkan perasaan..

aku rasa macam nak menangis.. tapi aku tahan kan juga..
kebetulan Shafiq call aku..
aku pergi jauh sikit dari dia orang..

bila dengar je suara Shafiq..
terus aku menangis..
air mata dah tak dapat tertahan lagi..

lepas habis je perbualan aku dengan Shafiq,
aku ingat nak sambung balik duduk lepak dekat dgn kawan aku tu..
TAPI..
dia dah nak gerak..
nak gerak BALIK..
sangat terkilan..
lagi lah buat aku tambah nak menangis..

time tu aku dah tak kesah apa orang kata..
yang aku tau aku nak menangis

dalam masa yang sama aku tak SEDAR.. aku dah sakitkan hati orang lain

tak sempat nak kata apa apa,
semuanya berlalu macam tu je..
mungkin aku yang salah..

ya.. aku yang salah..
dari mula sampai sekarang..

so, sekarang aku kena belajar faham orang lain..
aku harap kawan aku tu maafkan aku..
sekian


No comments:

Post a Comment