Monday, 22 July 2013

GEMUK vs KURUS (dari XS - XL)

ASSALAMUALAIKUM
hari nie nak cakap sikit pasal kegemukan..

aku nie memang berbadan XL..
dulu aku tersangatlah KURUS..
sampaikan orang boleh panggil aku,
TIANG, MUKA MENTOL, PAPAN,
macam2 lah yang sewaktu denganya..

sekarang nie badan aku semakin membesar disebabkan masalah tertentu...
yang paling penting sebab aku berhenti berSUKAN
secara mendadak..

dulu aku aktif dalam bersukan..
macam-macam permainan aku main..
sebab aku nie memang suka aktiviti yang extrem..
mungkin sebab abah aku nie orang kuat sukan juga..
mungkin lah..

start tingkatan tiga aku dah mula berhenti bersuka..
masa tu, badan aku dah mula meradang..
pemakanan aku pon macam selalu time aku bersukan..
taoi aku tak gunakanya..
so, lemak tu terkumpullah..

lama kelamaan,
badan aku mula membesar..
sampai di tinkatan lima kawan lelaki yang duduk sebelah aku perasan..
dia kata aku nie dah berisi..

tapi,
aku buat tak endah je..
walaupun aku dah berhenti bersukan,..
tetapi aku still menglibatkan diri dalam sukan bowling padang..
tu pon kalau ada game je aku ikot training..

lepas insiden aku kena buang dari kuad SUKMA selangor..
aku dah berhenti terus bersukan.. aku masuk tingkatan enam..

bayangkan lah.. STPM nie tersangatlah sibuk..
tak ada masa nay bersukan..
badan aku pon dah membesar macam dipam-pam..

sekarang nie aku dah sedar yang aku dah GEMUK.
start hari ni aku berazam untuk dapatkan balik badan aku yang lama..

tak sanggup aku tengok badan aku yang semakin montel nie..
hehehe..

ada tak tips nak kurus..
oppsss :)

No comments:

Post a Comment