Monday, 5 August 2013

ogos itu "menyakitkan"

assalamualaikum..
hari nie 27 ramadhan..

sikit hari lagi nak raya..
tapi tahun nie tak ada langsung feeling nak raya..
tah la..
makin besar makin suram raya..

sebenarnya sejak abah aku dikongsi lagi raya kami sekeluarga tak bermakna..
seperti tahun-tahun lain..
bulan ogos nie lah bulan yang aku rasa tak ada benda..

sepatutnya.. setiap orang mesti akan gembira bila bulan KELAHIRAN mereka akan tiba..
tapi aku TIDAK!

tidak sama sekali..
aku rasa bulan ogos nie aku tak nak lalui..

tahun nie banyak juga dugaan bulan ogos nie,
subahanallah..
mudah-mudahan aku kuat lalui semua nie..

apa-apa pun..

SELAMAT HARI RAYA.

p/s raya kelima nie Shafiq tak cuti.. lepas du minggu raya baru celebrate birthday aku..
boringg

Saturday, 3 August 2013

pulanglah KAWAN

assalamualaikum..

hari ni masuk bulan OGOS..
ya.. bulan aku..
bulan dimana aku telah dilahirkan..

tapi bukan tu yang aku nak fokuskan..

semenjak dua menjak nie..
aku selalu terfikir..
ke mana serua kawan-kawan aku dulu?
di mana mereka?

mereka lah yang dulu selalu jadi penghibur aku,
pendengar aku,
penasihat aku..
suka duka di kongsi bersama,

memandangkan umur makin meningkat..
masing-masing membawa haluan sendiri..

ada yang sambung belajar kat negeri lain..
ada juga yang bekerja..
masing-masing sibuk..

cuma aku saja yang masih di sini..
di tempat yang sama..

tak siapa peduli perasaan aku..
rasa RINDU aku pada mereka..
rasa SUNYI yang tak terkata..

aku ada sorang best friend..
yang sangat aku sayang..
sayang lebih dari kawan..
aku dah anggap dia nie TWIN aku..

no one know how i love him..

alif namanya..

dia seorang yang sangat periang..
siapa yang kenal dia semuanya selesa dgn dia..\
dia sangat istimewa bagi aku..
walaupun dia tua setahun dari aku..
tapi aku rasa dia sangat lah memahami aku macam kawan seumur dgn aku\

sekarang nie dia masuk navy..
sentiasa tiada di kuala selangor..
dia selalu pergi tinggalkan aku sorang-sorang..

aku terasa hilang sorang kembar aku..
sekarang aku SUNYI..
tiada siapa yang boleh ganti tempat dia dalam hidup aku..

i love you kawan.. :)