lawn bowls - me - we - our - bowling padang



assalamualaikum...
hehehe
hari tu aku ada sebut pasal LAWAN BOWLS..
atau bahasa melayunya BOWLING PADANG..


sport ni memang ta berapa popular..
tapi ramai juga lah yang berminat maen sport nie..
termasuklah aku and my buddies..

sepanjang aku berkecimpung dalam sukan nie..
aku belajar banyak benda..

persahabatan, kekuatan mental,
fizikal, persaingan, macam-macam lagi..

lame gak aku join sukan nie..
dekat empat tahun lebih la juga..
sport nie banyak jadi kan aku lebih matang

aku dapat jumpa macam-macam orang.. pahit, perit, manis..
semuanya ada...
semua tu berharga bagi aku..

dengan sukan ni lah jugak aku kenal erti PERSAHABATAN..
sahabat yang juga merupakan keluarga aku yang aku sayang..


semenjak aku ikut program PROJEK SUKMA selangor..
aku dapat sebuah keluarga baru..
enam orang perempuan,
tujuh orang lelaki..


masing-masing daripada pelbagai daerah dan negeri..
yang daripada sabah ada sorang..
rezki namanya..

yang datang dari daerah gombak,
adek nabila.

dari daerah klang, hafizi

daerah subang, syafiq

daerah sepang, afiq

dan daripada daerah aku,
kuala selangor,
aku, izzaty, fira, fiqa,
naufal, amri, budriz, alif..


aku paling rapat dengan adek, zaty, naufal, amri, budriz, alif..
kite orang dah macam satu keluarga dah..
kemana je ada kite orang...


kite orang berenam ni ada extra time training..
so, rapat lah..
every night kite orang keluar merayap..
tak karok, g cyber cafe,
tak pon lepak mamak tengok Bola..
temankan dak laki tengok bola..


memang tu lah rutin tiap kali camp training..
tapi sekarang dah ta bersama lagi..
sebab masing-masing sibuk belajar..


ta ada masa lagi la nak lepak bersama,,
budak-budak lelaki suka pakat ejek dak pempuan..
terutamanya zaty..
tapi kite orang tak kesah..
sebab kite orang tau t bila dah ta ada ejek mengejek lagi..
masing-masing rindu..


sekarang aku dah rasa rindu dengan semua tu..
i MISS you all!


bermacam kejayaan yang kite orang dapat..
kite orang kongsi bersama..
suka, duka,
masing-masing tak segan na di kongsikan..


semua masalah dapat diselesaikan..
tu sebab adanya kata sepakat sesama kite orang..


aku happy sangat dengan keluarga baru aku..
sampailah satu hari tu..
aku DIBUANG dari senarai pemain SUKMA selangor..

kecewa tak terhingga.. aku tatau mana salah aku..
mungkin ta ada rezeki..
tempat aku di gantikan dengan sorang player baharu...
from klang..
fresh girl..
no experience tentang sukan nie..

time tu aku memang tak boleh terima.. kenapa die??
kenapa aku??
sepanjang perjalanan pulang aku menangis dalam kereta..
along (abg kepada budriz) bawak kiteorang
jalan-jalan KL dan Klang..
zaty, budriz, amri, naufal, alif..
masing-masing cuba na happy kan aku..

lama-lama aku mula paham..
mungkin aku ad kekurangan yang coach and manager tak boleh terima..
aku tak cukup ok lagi na join team ni..

aku pon paham..
aku mula sibukkan diri dengan macam-macam benda..
supaya aku ta ingat pasal tu lagi..
dekat sebulan lah aku menangis je..
cari mana salah aku..

aku rahsiakan dari parent aku..
kawan-kawan lawn bowls aku lah yang selalu bagi semangat..
rasa macam na menangis balik je.. hehehe

tiba hari kejohanan SUKMA,
die orang bawak balik pingat..
aku cakap dekat die orang..
bagi aku tengok korang bawak balik pingat..
tu da memadai..


sekarang nie semuanya tinggal KENANGAN..
and aku harap, 
kenangan ni ta kan pernah luput dalam memori kite semua..
:)





*ni naufal namaya..
paling hot.. hihi



*sementara menunggu hujan.. nak g training ni.


*penat sampai tertidur die,,

cantik kan possing die


*selepas seharian berjemur..
masing-masing kepenatan..
tapi masih lagi sempat snap


*hari kejohanan harimau cup.. yang baju kuning tu team aku, selangor.
yang baju malaysia oren tu openen kite orang.. sat lagi na pi lawan..
pemain-pemain malaysia tu.. jangan main2..
alhamdulillah.. kiteorang menang lawan team malaysia


*ni coach kami.. uda kitaorang panggil.. sangat sporting


*adek nabila dan hafizi.. semantara menunggu turn mereka nak main


*ni team aku.. dari kiri, adek, fira, aku, rezki


*sebelum game bermula.. berposing dulu la..


*yang pakai baju merah tu, zaty..
suke naufal diapit dengan dua wanita..hehehe


*team zaty..


*yang lelaki tu, kawan baik aku.. alif.. sangat-sangat baik!


*bergambar bersama pemain MALAYSIA.. abang mamat..


*muka aku bersunblock!
sangat tidak senonoh!hahaha


*bersama uda yang paling sporting didunia


*si alif ni kalau bercerita, dengan gaya-gaya nya sekali.. :p


*quarter final.. team harimau A lawan team Perak..
yang dari perak ni kawan-kawan aku.. 


*team selangor B lawan UiTM


*berposing bersama bowls masing-masing..
aku punya warna kuning..
ETON namanya..


*masa penyampaian hadiah.. dapat no empat je yang mampu.. 
bawak balik empat ratus..
sorang seratus


*ni lah antara wajah-wajah team projek SUKMA

Comments