Monday, 8 April 2013

CARA NAK HILANGKAN JERAWAT


assalamualaikum..
lama ta upDATE..
sibuk sangat dengan STPM.

sangat memenatkan kepala.. 
ye la, banyak sangat tugasan untuk sem ni.
sampai tidur pun tak cukup..
nak siapkan final projek sebelum 15  haribulan nie

eye bag pun dah mula memunculkan diri..
jerawat SAKAN tumbuh..
memang tak teratur dua tiga minggu..
sampaikan makan, minum, pun tak terjaga..
alhamdulillah satu projek dah dihantar.
mudah-mudahan dapat markah yang baik..
amin

so, memandangkan otak pun dah free sikit nie.
marilah kita bersama-sama menjaga muka kita balik..
buang semua-semua jerawat yang tidak diperlukan tu


stress sangat kot sampai muka semua penuh menatang tu..
kemungkinan tidur lambat pon boleh menggalakkan pertumbuhan jerawat pun boleh jadi

*see! pipi kiri kanan penuh jerawat.. yang sebelah tu bukan main besar lagi jerawatnya


so, aku pon ambik inisetif nak hilangkan segala cela-cela tu..
aku pakai lah produk AVON..
CLEARSKIN..
dulu aku pernah pakai set

tapi sebab aku nie kurang sangat mengalami jerawat yang menggunung.
so, aku kurangkan pakai produk tu..
sekarang nie, aku sangat memerlukan.
kawan-kawan pon dah start perasan.
dan yang paling penting
aku taknak black terKEJUT tengok perubahan drastik muka aku..

*set avon clearskin. (kiri) mask, pimple treatment, foaming cleanser, lotion oil free balancing

*dua ni yang aku paling suka pakai.. ala-ala spa gitu!


produk nie khusus untuk menangani jerawat.
so, pedih sikit lah bila pakai..
biasa lah..
untuk kebaikan..
mana ada yang mudah kan..
kena korbankan..

tapi tak ada lah sakit menyeksakan..
cuma sejuk-sejuk pedih je..
berangin..

*lepas basuh n tanggalkan segala make up di muka, guna foaming cleanser. lepas tu pakai ni.! kita buat treatmen guna mask!


yang ni mask, bila kering kita boleh kopek.
sejuk je bila pakai

 *1
 *2
*3

sapu dekat muka. tunggu 15 minit..
dah betul-betul kering..
baru tanggalkan.

yang aku pakai nie juma altenatif je nak merawat..
tapi yang diATAS yang menentukannya
in shaa allah,
dengan izinnya, semua yang tak diperlukan hilang.

tapi bukan sekali dua je guna dah hilang..
kena berterusan..
dan produk ini bergantung kepada kesesuaian kulit...
(teruja nak dapatkan kulit baru.. woot woot woot!)

*ni barangan avon lain yang aku pakai.. ikut keperluan semasa. kalau nak putihkan kulit, pakai yang warna oren tu.
kalau nak kurangkan minyak, atau muka selalu berminyak, pakai yang hijau tu..
yang jerawat, pakai yang putih biru..

*yang ni pulak untuk putih kan kulit n lembutkan kulit. wangi baunya.. bau macam cerry sikit


sekian terima kasih..
kalau nak cuba, carilah pusat-pusat jualan avon yang berdekatan.
tak pun kalau berminat, PM je..
insyallah aku tolong belikan.
and FREE POSTAGE! 
saja nak tolong-tolong 
;)

1 comment:

  1. Riema tag akak . Jom lah join :) http://primadonny98.blogspot.com/2013/03/the-longest-giveaway-ever-by-ain.html

    ReplyDelete